A UN MICRO-EMPRESARIO EXPORTADOR...
1. CONOCER A PROFUNDIDAD:
EL PARADIGMA METODOLOGICO
CARTESIANO?
2. EL PARADIGMA EPISTEMICO:
EUCLIDIANO FORDISTA & POST-FORDISTA?
3. CONOCER A PRUNDIDAD & AL DEDILLO<
LAS OBRAS COMPLETAS DE:
THOMAS S. KHUN & DE DANIEL BELL, en la
NAVIDAD DEL ANO :2019...
SI lo unico que le interesa es:
1. IR A LA UNIVERSIDAD ISA O
INSTITUTO SUPERIOR DE AGRICULTURA,
en Santiago de los Caballeros
(1962-2019):
A QUE LE ENSENEN:
1. A SEMBRAR LA TIERRA & A CRIAR:
GANADO, EN UNA FINCA AGROPECUARIA
EXPORTADORA?
2. A QUE LE ENSENEN: LAS ARTES, LAS
METODOLOGIAS & LAS CIENCIAS DE LA
ANTIQUISIMA:
CIENCIA AGRONOMICA.
CIENCIA DE LA ZOOTECNIA O DE LA
PRODUCCION ANIMAL...
A MOVER,
EMPACAR,
PRESENTAR SUS PRODUCTOS
AGROPECUARIOS, EN EL MERCADO
MUNDIAL, DESDE LA ECONOMIA :
1. AGRICOLA?
2. AGROPECUARIA DOMINICANA?
3. DE LA AGRO-INDUSTRIA DOMINICANA?
4. DE LA INDUSTRIA EXPORTADORA
DOMINICANA?
5. SU RITO DE INICIACION DESDE EL :
1. EL DESARROLLO RURAL O LOCAL
HUMANO, EN LA FORMACION DEL
CAPITAL HUMANO, EN LA FORMACION
DEL CAPITAL INTELECTUAL, LA
FORMACION DE : STAKEHOLDERS
DOMINICANOS, CON VISION DE :
GLOCALIZE...
1. ACTUANDO LOCAL, EN EL TERRITORIO,
EN LA GEOGRAFIA : AGROPECUARIA
DOMINICANA...
2. PENSANDO COMO GERENTES:
AGROPECUARIOS GLOBALES...
CAMINO A LA CUARTA REVOLUCION
INDUSTRIAL O INDUSTRIA 40, en la
segunda decada del siglo XXI?
------------
CUAL ES LA VARIEDAD DE :
PROTESTANTISMO QUE PROFESAN,
LOS METODISTAS LIBRES Y POR QUE:
1. NO RENIEGAN DE LAS PRACTICAS
EXPERIMENTALES, DE LAS CIENCIAS
PURAS O DURAS:
EN LABORATORIOS?
2. POR QUE NO ESTAN CONTRA LAS :
CIENCIAS DEL OCIO NI DE LA ALEGRIA
DEL CANTO CORAL, EN SUS ESCUELAS
& COLEGIOS ALREDEDOR DEL MUNDO?
3. POR QUE NO APUNTAN NI SE INSCRIBEN
CONTRA :
LA INVESTIGACION,
LA ENSENANZA,
LA PRACTICA,
LA DIVULGACION DEL TEATRO INFANTIL,
en su curriculum escolar?
4. POR QUE NO APUNTAN NI SE INSCRIBEN
CONTRA LOS LOGROS MUNDIALES DE LAS
CIENCIAS DEL OCIO & DE LAS CIENCIAS DEL
DEPORTE, en sus COLEGIOS DE EDUCACION
INFANTIL?
5. POR QUE NO RENIEGAN DE LA MAXIMA
OLIMPICA:
CUERPO SANO, MENTE SANA?
----------
COMENCEMOS A EXPLICAR, POR LA RAIZ:
POR LA HISTORIA DE LA IGLESIA:
METODISTA LIBRE & SU DEVOCION POR
LOS NINOS & NINAS,
POR SUS TALENTOS DEPORTIVOS,
INFANTILES,
POR SUS TALENTOS CIENTIFICOS
INFANTILES, dentro de la divisa por
EJEMPLO DEL INSTITUTO EVANGELICO,
INC DE LA CIUDAD DE SANTIAGO DE LOS
CABALLEROS.
AVE. JUAN PABLO DUARTE, 110, FRENTE
AL HONORABLE AYUNTAMENTO MUNICIPAL
DE LA CIUDAD:
SANTIAGO DE LOS CABALLEROS(1927-2019):
CON SU SLOGAN COPORATIVO:
EDUCACION CABAL.
-----
HISTORIA DE LA IGLESIA:
METODISTA LIBRE, en el mundo.
----
Free Methodist Church
From Wikipedia, the free encyclopedia.
CLASIFICACION:
IGLESIA PROTESTANTE.
Classification Protestant
Orientation Holiness
Polity
EPISCOPALISM MODIFICADO O
RECONVERTIDO.
Modified episcopacy.
ASSOCIATIONS.
PARTNERSHIPS.
Associations
1.Christian Holiness Partnership;
2.Christian Churches Together;
3.National Association of Evangelicals;
4.Wesleyan Holiness Consortium;
5. CONCILIO MUNDIAL DE IGLESIAS
METODISTAS.
World Methodist Council.
COBERTURA GLOBAL DE LA IGLESIA:
MUNDIAL.
SEGMENTACION
O CADENA REGIONAL DE
MANDO:
13 CONFERENCIAS REGIONAL
Region Worldwide: divided into 13 General Conferences
IDEOLOGO, TEOLOGO, GERENTE,
INNOVADOR & DESARROLLADOR
DEL PROYECTO INICIAL(1860):
AUTOR CORPORATIVO A LOS FINES
DE LA ECONOMIA NARANJA O
ECONOMIA CREATIVA MUNDIAL:
INDUSTRIAL RIGHTS HOLDER,
PATENTS RIGHTS HOLDER::
REVERENDO.
BENJAMIN TITUS ROBERTS.
Founder Benjamin Titus Roberts.
FECHA FUNDACIONAL DEL PROYECTO
DE IGLESIA: 1860.
Origin 1860
LUGAR DE ORIGEN:
PEKIN , NEW YORK.
Pekin, New York.
RESULTADO DE UN SISMA RELIGIOSO,
CON SU HERMANA MATRIZ & ALMA MATER:
IGLESIA METODISTA EPISCOPAL.
Separated from Methodist Episcopal Church
FECHA DEL CISMA RELIGIOSO:
1932.
PARA NACIMIENTO DE :
NUEVO PRODUCTO DE FE:
IGLESIA METODOISTA LIBRE,
REFORMADA.
Separations
1932 - Reformed Free Methodist Church[1]
NUEVO CISMA RELIGIOSO & TEOLOGICO:
1955
a. UNITED HOLINESS CHURCH.
b.the Bible Methodist Connection of Churches.
1955 - United Holiness Church (now the Bible Methodist Connection of Churches)[2]
NUEVO CISMA RELIGIOSO:
1963
NACE:
EVANGELICAL WESLEYAN CHURCH.
1963 - Evangelical Wesleyan Church[2]
TOTAL DE CONGREGACIONES, DENTRO
DE LOS ESTADOS UNIDOS DE AMERICA:
957.
POBLACION PROMEDIO POR :
CONGREGACION EN EEUU:
77
MIEMBROS, HERMANOS, AFILIADOS.
Congregations 957 in the United States (average congregation size: 77).
CREYENTES A NIVEL MUNDIAL:
1,000,000 DE PERSONAS.
Es decir un estimado de : 200 mil FAMILIAS.
DEL MILLON DE MIEMBROS, UNA MINORIA
VIVE EN EEUU:
77,000 INDIVIDUOS...
Members 1,000,000 (77,000 in the United States)
PAGINA WEB O PARTICIPACION EN LA:
CULTURA DIGITAL & EN EL MUNDO VIRTUAL,
CON DECLARACIONES OFICIALES:
Official website fmcusa.org
DESDE EL ANO 1908, LA DEFINICION
O DIFERENCIACION DE ESTE MOVIMIENTO
RELIGIOSO, PROTESTANTE,
MUNDIAL, se corresponde con:
Free Methodist Hymnal, ca 1908
The Free Methodist Church is a
1. CRISTIANISMO METODISTA
Methodist Christian denomination within
2. DENTRO DEL LLAMADO:
HOLINESS MOVEMENT.
the holiness movement.
FILOSOFICAMENTE SE EXPLICA
A SI MISMO COMO:
1. MOVIMIENTO EVANGELICO
EN SU NATURALEZA.
2. DE FILIACION:
WESLEYAN-ARMINIAN, en su basamenta
TEOLOGICA.
It is evangelical in nature and is Wesleyan-Arminian in theology.[3]
The Free Methodist Church has 77,000 members in the United States and 1,055,000 members worldwide[4]
EL MOVIMIENTO METODISTA LIBRE,
NO EXISTE EN TODA LA TIERRA COMO
LA IGLESIA CATOLICA, SINO;
SOLO EN 82 PAISES.
in 82 nations.
POSEE UNA PUBLICACION ESPECIALIZADA
DISTRIBUIDA ENTRE CONVERSOS E
INCONVERSOS, se llama:
LA REVISTA
LUZ & VIDA.
The Light & Life Magazine is their official publication.[5]
EL HEADQUARTER MUNDIAL O SEDE CENTRAL
DE LA IGLESIA METODISTA LIBRE, se encuentra
localizado en :
LA CIUDAD DE INDIANAPOLIS,
EN EL ESTADO DE INDIANA,
DENTRO DE LOS EEUU.
The Free Methodist Church World Ministries Center is in Indianapolis, Indiana.
Contents
1 History
2 Statistics
3 Beliefs and practices
4 Organization
5 World missions
6 Higher education
7 Publishing
7.1 Beginnings
7.2 Growth and development
7.3 Ministry
7.4 Mission statement
8 Publications
9 References
10 External links
--------
LA HISTORIA FUNDACIONAL EN :
PEKIN, NEW YORK.
--------
History
Free Methodist World Ministries Center
The Free Methodist Church
SE ORGANIZO EN PEKIN, NEW YORK
EN EL ANO 1860
was organized at Pekin, New York, in 1860.[6]
LOS MIEMBROS ORIGINARIOS HABIAN
TENIDO UNA MILITANCIA RELIGIOSA EN:
LA IGLESIA METODISTA EPISCOPAL
The founders had been members of the
Methodist Episcopal Church
PERO FUERON EXPLUSADOS
1. POR DESVIACIONISTAS.
2. POR ALEJARSE DE LA: ORTODOXIA DE
SU IGLESIA MATRIZ....
1. USOS .
2. COSTUMBRES,
3. PRINCIPIOS.
4. CULTURA CORPORATIVA
DE LA ORIGINARIA:
IGLESIA METODISTA WESLEYANA.
but were excluded from its membership for too earnestly advocating what they saw as the doctrines and usages of authentic Wesleyan Methodism.
BAJO EL LIDERAZGO ACADEMICO,
CIENTIFICO & TEOLOGICO DEL
REVERENDO
BENJAMIN
TITUS (B.T) ROBERTS....
EL MOVIMIENTO CRECIO Y SE EXPANDIO
EN ESTADOS UNIDOS, a fines del siglo XIX.
QUE CUALIDADES & FORMACION POSEIA
EL REBERENDO TITUS ROBERTS?
1. ERA BUEN PREDICADOR:
1.1.FACILIDAD VERBAL.
1.2.PERSPICACIA.
1.3.BUENAS DOTES ORATORIAS.
1.4.PASION.
1.5. DESARROLLO : ACTORAL, para
el pulpito...
por que lo de la ACTUACION
O PERFORMATIVIDAD, es importante,
para UN LIDER, RELGIOSO, EDUCATIVO,
POLITICO, en el siglo XX, en el siglo XX
y en el siglo XXI?
PORQUE NO PODEMOS OLVIDAR QUE
EL PRIMER TRATADO DE ACTUACION
EN VIVO Y DIRECTO, QUE REGISTRA
LA HISTORIA OCCIDENTAL, data del
ano:1667, en LOONDRES, y se llamaba:
TRATADO DE LAS ARTES & LAS CIENCIAS
DE LA ACTUACION, PARA:
1. LA BARRA (las Cortes, los Abogados),
2. EL PULPITO,
( Las iglesias, de cualquier tipo)
3. LA ESCENA
(EL CIRCO, el teatro, la radio, el cine,
la television o la internet)...
REVERENDO:
ROBERTS, antes de lanzarse a sus
NUEVOS DESARROLLOS O INTERPRETACIONES
BIBLICAS,PROCURO:
GRADUARSE EN LA UNIVERSIDAD
WESLEYANA.
Under the leadership of the Rev. Benjamin Titus (B. T.) Roberts, a graduate of Wesleyan University and an able and eloquent preacher, the movement spread rapidly.
NUEVAS SOCIEDADES BIBLICAS:
METODISTAS LIBRES, FUERON SURGIENDO
POR TODOS LOS ESTADOS UNIDOS.
Societies were organized, churches built and the work established.[7].
1910.
ROCHESTER, NEW YORK.
CESIONA LA CONFERENCIA GENERAL
DE LA IGLESIA METODISTA LIBRE, EN
NEW YORK.
At the 1910 session of the General Conference of the Methodist Church at Rochester, New York,
1.a full acknowledgement was made of the
wrong done to Roberts fifty years before,
2.and the credentials unjustly taken from him
3.were restored in a public meeting to his
son, Rev. Benson Roberts.[8].
ANTES DE DAR COMIENZO A LA LABOR
DEL DESARROLLO DEL PROYECTO,
REVERENDO ROBERTS:
1. FUNDO UN MEDIO DE COMINICACION
ESCRITO.
2. UN JOURNAL MENSUARIO:
THE EARNEST CHRISTIAN (1868).
Before the founding of the church, Roberts began publication of a monthly journal, The Earnest Christian. In 1868,
EL METODISTA LIBRE,
HABIA INICIADO SU CAMINAR...
The Free Methodist (now Light & Life) was begun.
PERO LA LABOR DE CONTACTO
1.CON LOS DIFERENTES SEGMENTOS
2.DEL NUEVO PUBLICO,
3.SE FUE HACIENDO COMPLEJA
LO QUE OBLIGO A REVERENDO ROBERTS:
A FUNDAR UNA INDUSTRIA EDITORIAL.
publishing house was established in 1886
DESDE 1886, LA IGLESIA
- METODISTA LIBRE, EN EEUU-
TENIA SU CASA EDITORIAL PARA:
1. EL MERCADO DOMESTICO O
LA AUDIENCIA INTERNA
- EN ESTADOS UNIDOS-
2. COMO PARA LA EXPORTACION DE:
SUS CONTENIDOS...
CONSISTENTES EN :
1. LIBROS.
2. PUBLICACIONES PERIODICAS.
3. CURRICULUM PARA:
LA ESCUELA DOMINICAL
4. LITERATURA RELIGIOSA:
MISCELANEA.
to produce books, periodicals and Sunday school curriculum and literature.[9]
The name "Methodist" was retained for the newly organized church because the founders felt that their misfortunes (expulsion from the Methodist Episcopal Church) had come to them because of their adherence to doctrines and standards of Methodism.
LA PALABRA LIBRE EN EL:
NOMBRE DE L A IGLESIA, era por su:
FILIACION POLITICA & FILOSOFICA:
ANTI-ESCLAVISTA.
The word "Free" was suggested and adopted because the new church was anti-slavery.
Next, pews were to be free to all rather than sold or rented (as was common),
1.SO AS TO PROVIDE FULL ACCESS
2.TO THE POOR.
so as to provide full access to the poor.
The new church hoped for the freedom of worship in the Holy Spirit, as opposed to a stifling formality.[10]
A fourth principle was "freedom" from secret and oath-bound societies (in particular the Masonic Lodge), so as to have full loyalty to Christ.
Fifth was "freedom"
FROM THE ABUSE OF ECCLESIASTICAL
AUTHORITY
from the abuse of ecclesiastical authority
(due to the bishop's action in allowing
expulsion of 120 clergy and lay).
Finally was "freedom" to
EXPERIENCE TRANSFORMATION
experience transformation in sanctification via the Holy Spirit due to personal consecration and faith versus just 'sin-management' or gradual growth following justification.
Holiness Conservatives within the Free Methodist Church left to form the Reformed Free Methodist Church in 1932, the United Holiness Church in 1966 (which itself joined the Bible Methodist Connection of Churches in 1994) and also the Evangelical Wesleyan Church in 1963.[1][2][11]
Free Methodist headquarters
WERE LOCATED IN WINNONA,
LAKE, INDIANA...
were located in Winona Lake, Indiana,
until 1990 when the denomination moved
its headquarters to Indianapolis.[12]
Statistics
The church has about 77,000 members in the United States.[13] Worldwide its membership is over 1,000,000 [14]
WITH LARGE SEGMENTS OF:
MEMBERSHIP
IN EAST CENTRAL AFRICA,
-RWANDA.
-BURUNDI.
-DEMOCRATIC REPUBLIC OF CONGO.
-INDIA.
with large segments of membership in East Central Africa (Rwanda, Burundi, D.R. of Congo) and India.[4]
Beliefs and practices
In doctrine, Free Methodists’ beliefs are the standard beliefs of Wesleyan-Arminian Protestantism, with distinctive emphasis on the teaching of entire sanctification as held by John Wesley, to whom the Free Methodist Church traces its origins.[15]
The Free Methodist Church, along with the United Methodist Church,
SHARES IN COMMON HERITAGE:
1. LINKED TO THE METHODIST
2. REVIVAL.
3. IN ENGLAND DURING:
18 TH CENTURY.
shares a common heritage linked to the Methodist revival in England during the 18th century.
The Free Methodist Church itself arose within the context of holiness movement within 19th century Methodism.[16]
While some clergy in the Free Methodist Church wear the pulpit robe, others do not wear vestments of any sort during worship.[citation needed]
The first general superintendent, B. T. Roberts, was in favor of ordaining women, but never saw it take place in his lifetime.
Out of his own conviction
HE WROTE ORDAINING:
WOMEN
he wrote Ordaining Women:
Biblical and Historical Insights.
The impact of his writings eventually
prevailed in the church.
The Free Methodist Church
AFFIRMED THE ORDINATION
OF WOMEN:
IN 1911.
affirmed the ordination of women in 1911.[17]
As of June 2008, out of 2,011 ordained clergy, 216 were women (11 percent). Twenty-six percent of all ministerial candidates are women.[16]
Free Methodists recognize and license unordained persons for particular ministries. They mandate lay representation in numbers equal to clergy in the councils of the church.[18]
AS A REACTION TO PAID:
MUSICIANS...
As a reaction to paid musicians in the Methodist Episcopal Church, early Free Methodists
2. ENJOYED A CAPELLA:
CONGREGATION HYMNS
enjoyed a capella congregational hymns during worship.
However, the General Conference of 1943 voted to
ALLOW EACH CONFERENCE TO
1. VOTE.
2. ON WHETHER
OR NOT.
3. THEIR CHURCHES COULD HAVE:
INSTRUMENTAL MUSIC.
allow each Conference to vote on whether or not their churches could have instrumental music.[19] .
AS THE RESULTS:
1. PIANOS.
2.ORGANS.
As a result, pianos and organs
BECAME COMMON ACROSS
became common across
MOST CONFERENCES.
most conferences.
Currently,
MANY CHURCHES HAVE:
1.WORKSHIP TEAMS.
many churches have worship teams
COMPOSED OF:
1. VOCALISTS.
2. DRUMS.
3. KEYBOARDS.
4. GUITARS....
AND OTHER INSTRUMENTS...
composed of vocalists, drums, keyboards, guitars,
and other instruments.
Organization
The Free Methodist Church's highest governing body is the World Conference,[20] which is composed of representatives, both lay and clergy, from all countries with a Free Methodist General Conference.
As the church in each country develops, its status progresses from Mission District to Annual Conference to General Conference.
There are currently 13 General Conferences in the world, which are linked together through the articles of religion and common constitution of the first two chapters of the Book of Discipline, the World Conference, and the Council of Bishops.[21]
The USA branch of the Free Methodist Church is currently led by three bishops: Bishop David Kendall (since 2005), Bishop Matthew Thomas (since 2007), and Bishop David Roller (since 2007).
MISIONES MUNDIALES DE LA :
IGLESIA METODISTA LIBRE.
---
World missions
ESCUELA PRIMARIA.
Primary school in Costa Rica built by a local mission of the Free Methodist Church
ICCM.
International Child Care Ministries (ICCM), a child sponsorship initiative serves more than 21 000 children in 29 countries around the world.
THROUGH:
1. EDUCATION,.
2.MEDICAL CARE.
Through education, meals and medical care,
CHILDREN IN NEED...
children in need are
GIVEN AN OPPORTUNITY...
given an opportunity for a better life.
Each sponsored child is connected to
a Free Methodist congregation or ministry
at a local level.
SUSTAINABLE EMPOWERMENT:
THROUGH ECONOMIC DEVELOPMENT
(SEED).
Sustainable Empowerment through Economic Development (Seed),
A MICRO-ENTERPISE
a micro-enterprise and
LIVELIHOOD MINISTERY
livelihood ministry of Free Methodist World Missions,
FACILITATES:
1.SELF- SUSTAINING BUSINESS
facilitates self-sustaining businesses,
2. TRAINING IN BUSINESS SKILLS
training in business skills and
3. CHRISTIAN DISCIPLESHIP.
Christian discipleship.
FOCUSED:
1.ON ECONOMICALLY
2.VULNERABLE MEMBERS
Focused on economically vulnerable members
of the Free Methodist world family,
1. IT PROVIDES AN INTERNATIONAL:
MARKET
it provides an international market
2. FOR PRODUCTS PRODUCED
3. BY FREE METHODIST
ARTISANS.
for products produced by Free Methodist artisans.
VISA.
VOLUNTEERS IN SERVICE ABROAD...
Volunteers in Service Abroad (Visa) connects volunteers from the Free Methodist Church in the US and UK with Free Methodist World Missions for hands-on ministry internationally.
Part of a series on
Methodism
John Wesley
John Wesley
Background[show]
Theology[show]
People[show]
GroupsChurches
[show]
Organization[show]
Related groups[show]
Other topics[show]
Logo of the United Methodist Church.svg Methodism portal
vte
The church currently has ministry in 82 countries around the world.[22] These include:
Africa Asia Europe Latin America Middle East North America
Angola Australia Belgium Antigua Egypt Canada
Benin Cambodia Bulgaria Argentina Iraq United States
Botswana Hong Kong France Bahamas Jordan
Burundi India Greece Bolivia
Cameroon Japan Hungary Brazil
Democratic Republic of Congo Malaysia Italy Chile
Ethiopia Myanmar Portugal Colombia
Gabon Nepal Romania Costa Rica
Ghana Philippines Spain Dominican Republic
Kenya South Korea Ukraine Ecuador
Liberia Sri Lanka United Kingdom El Salvador
Malawi Taiwan French Guiana
Mozambique Thailand Guatemala
Nigeria Haiti
Republic of Congo (Brazzaville) Honduras
Rwanda Mexico
South Africa Nicaragua
Swaziland Panama
Tanzania Paraguay
Togo Peru
Uganda Puerto Rico
Zambia Uruguay
Zimbabwe
Higher education
B. T. Roberts began what is now Roberts Wesleyan College in 1866. Spring Arbor College followed in 1873 (renamed Spring Arbor University in 2001), Seattle Pacific University in 1891 and Greenville College (renamed Greenville University in 2017) in 1892. Central College began in 1914, a continuation of Orleans Seminary begun in 1884. Azusa Pacific University was formed by a merger with Los Angeles Pacific College and other small denominational colleges.[9]
The following educational institutions are a part of the Association of Free Methodist Educational Institutions. The schools are not owned by the denomination but meet a set of requirements to maintain this relationship.
Central Christian College, McPherson, KS
Greenville University, Greenville, IL
Roberts Wesleyan College, Chili, NY
Spring Arbor University, Spring Arbor, MI
Seattle Pacific University, Seattle, WA
In addition, the Free Methodist Church is one of several denominations supporting Azusa Pacific University (Azusa, CA). Wessington Springs College is a former, now closed institution which was located in South Dakota. Internationally, there is Osaka Christian College of the Japanese Free Methodist Church, Hope Africa University,[23] a recently founded school in Bujumbura, Burundi, Haiti Providence University, and the Faculdade de Teologia Metodista Livre, São Paulo, Brazil.
Through the John Wesley Seminary Foundation (JWSF) graduate students who are preparing for full-time ministry in the Free Methodist Church are provided a grant or loan at the following affiliated schools:[24]
Asbury Theological Seminary – Wilmore, KY and Orlando, FL campuses
Azusa Pacific University Graduate School of Theology, Azusa, CA
George Fox Evangelical Seminary, Portland, OR
Northeastern Seminary at Roberts Wesleyan College, Rochester, NY
Seattle Pacific Seminary, Seattle, WA[25]
Wesley Biblical Seminary, Jackson, MS
Publishing
Like John Wesley before him, B. T. Roberts recognized the Christian's responsibility for publishing.
Before the founding of the church in 1860, B. T. Roberts began publication of a monthly journal, The Earnest Christian. In 1868 The Free Methodist (now Light & Life Magazine) began. A publishing house was established in 1886 to produce books, periodicals and Sunday school curriculum and literature.[9]
Beginnings
Early leaders, T. B. Arnold and B. T. Roberts privately financed and produced several publications.
The official publishing institution was established by the church at the 1886 General Conference. The church purchased the publishing business built by Rev. T. B. Arnold for $8,000. Arnold was named first publisher and B. T. Roberts was elected editor of The Free Methodist. The Free Methodist Publishing House is recognized under its trade name Light and Life Press.
Growth and development
The Free Methodist Publishing House operated at three locations in Chicago, Illinois. In February 1935, it moved along with Free Methodist Headquarters to Winona Lake, Indiana.
During its history, the Free Methodist Publishing House built up a plant and accumulated property worth several hundred thousand dollars. It also contributed thousands of dollars out of its profits to other activities of the church.[26]
Over the years, as the ministry of the Free Methodist Church expanded, various departments of the general church gradually moved into Free Methodist Publishing House accommodations. This was provided at vast cost and without the investment of any capital by the general church.
In 1960, the Free Methodist Publishing House board issued a deed in favor of the general church, whereby the church became the owner of the old property, plus nearly eight acres of land. For this the general church paid nothing, but agreed to make payments of $5,000 per year over a ten-year period to the Free Methodist Publishing House.
Ministry
Arnold’s Commentary was published from 1894–1980. In the late 1950s and early 60s the church pioneered fully graded church school materials. In 1960 the Aldersgate Biblical Series was developed as the only inductive curriculum of its time.[27]
A fully equipped printing area consisting of letterpresses, offset press, cutters, folders, bindery, linotypes etc. contributed toward making the church independent of commercial printers for the production for its printing needs at that time.
Acting on the recommendation of its executive committee, the board voted in 1988 to phase out printing operations.[28] This decision and the 1989 General Conference decision to move the Press and Headquarters from Winona Lake to Indianapolis in 1990 shifted the focus of the Press. Where formerly, the Press produced and published Sunday school curriculum, this venture is now carried on in cooperation with other holiness denominations.
Beginning in 2008, the Wesleyan Publishing House, publishing arm of the Wesleyan Church, began serving the distribution and customer service needs of Light and Life Press.
Mission statement
Light & Life Communications [LLCOMM], the official publishing aim of the Free Methodist Church, is a not-for-profit corporation that exists to serve in partnership with its parent body, the Free Methodist Church. Its primary purpose is to publish and distribute materials that enable the church to fulfill its stated mission. Light & Life Communications also offers its services and materials to all who seek to make Christ known.[29]
Publications
Free Methodist Communications is the publishing division of the Free Methodist Church. Publications may also be printed or distributed under the name Light & Life Communications.
Light & Life Magazine [LLM] is the official magazine of the Free Methodist Church in the United States and is also available online. The magazine has a monthly circulation of 53,000 English copies. Each issue is also translated into Spanish and published concurrently as Revista Luz y Vida, which has a monthly circulation of 6,000 copies. Jeff Finley is the magazine's managing editor.[30]
Free Methodist World Mission People is a quarterly magazine about world missions offered free of charge upon request.[31]
Free Methodist Conversations is an online resource for discussing important values and issues.
References
Jones, Charles Edwin (1974). A guide to the study of the holiness movement. Scarecrow Press. ISBN 9780810807037.
"Glenn Griffith Movement". Melton's Encyclopedia of American Religions. 2009. Retrieved 11 July 2018.
2003 Book of Discipline (PDF). Free Methodist Church. 2003. p. 9.
2016 Yearbook
Light & Life Magazine [LLM]
George Thomas Kurian, Mark A. Lamport, Encyclopedia of Christianity in the United States, Volume 5, Rowman & Littlefield, USA, 2016, p. 916
Melton, J. Gordon,. Encyclopedia of American religions (Fifth ed.). Detroit. ISBN 0810377144. OCLC 35250496.
Editorial, Free Methodist, May 1941.
Light & Life Magazine, July 1995.
A Brief Story of Our Church, C. L. Howland, Winona Lake, IN.
Kostlevy, William (2010). The A to Z of the Holiness Movement. Rowman & Littlefield. p. 19. ISBN 9780810875913.
Marston Historical Center
Ron Rhodes, The Complete Guide to Christian Denominations: Understanding the History, Beliefs, and Differences, Harvest House Publishers, USA, 2015, p.
Free Methodist Membership Passes 1 Million
"Who are Free Methodists?". Free Methodist Church. Retrieved 2009-05-28.
Free Methodist Church of North America
The Female Pastor: Is There Room for She in Shepherd
2007 Book of Discipline, Free Methodist Church of North America
"Free Methodists to Have Church Music. The Daily Times Beaver and Rochester (NY), June 19, 1943, p. 2". Retrieved 2011-12-30.
World Conference
membership Archived 2011-07-26 at the Wayback Machine
Free Methodist World Missions.
Hope Africa University
The Pastor as Administrator
http://fmcusa.org/leadership/grants/
B. H. Gaddis, publisher, 1933–1954
Snapshots, Donald E. Demaray, 1985, 229–230
Light & Life Magazine, January 1989
Light & Life Communications, 1993
Light & Life Magazine
World Mission People
External links
Wikimedia Commons has media related to Free Methodist Church.
icon Christianity portal
Methodism portal
flag Indiana portal
Official site
Free Methodist World Missions
International Child Care Ministries
vte
Christianity
Categories: Free Methodist ChurchHistory of Rochester, New YorkKosciusko County, IndianaCulture of IndianapolisMethodism in New York (state)Methodism in IndianaReligious organizations established in 1860Methodism in the United StatesMethodist denominationsHoliness denominations1860 establishments in New York (state)Members of the National Association of Evangelicals
Navigation menu
Not logged inTalkContributionsCreate accountLog inArticleTalkReadEditView historySearch
Search Wikipedia
Main page
Contents
Featured content
Current events
Random article
Donate to Wikipedia
Wikipedia store
Interaction
Help
About Wikipedia
Community portal
Recent changes
Contact page
Tools
What links here
Related changes
Upload file
Special pages
Permanent link
Page information
Wikidata item
Cite this page
In other projects
Wikimedia Commons
Print/export
Create a book
Download as PDF
Printable version
Languages
Esperanto
Français
日本語
Português
Svenska
Edit links
This page was last edited on 25 October 2019, at 17:36 (UTC).
Text is available under the Creative Commons Attribution-ShareAlike License; additional terms may apply. By using this site, you agree to the Terms of Use and Privacy Policy. Wikipedia® is a registered trademark of the Wikimedia Foundation, Inc., a non-profit organization.
Privacy policyAbout WikipediaDisclaimersContact WikipediaDevelopersStatisticsCookie statementMobile view
-----------
QUE ES EL DESARROLLO TERRITORIAL
INTEGRAL, EN UNA ECONOMIA:
AGROPECUARIA, BASADO EN:
1. AGRONEGOCIOS EXPORTADORES,
2.EXPORTADORES, EN GLOCALIZE:
2.1. ACTUAR LOCAL.
2.2. PENSAR: GLOBAL.
LOCAL & RURAL EN:
LA ECONOMIA NARANJA?
----------
1 Desarrollo Humano Local
y Desarrollo Económico Local.
www.dhl.hegoa.ehu.es › iedl › Materiales
humano sostenible al ámbito de lo
LOCAL/REGIONAL
local/regional.
EL DESARROLLO HUMANO LOCAL
El Desarrollo Humano Local es un enfoque de desarrollo que incorpora elementos que provienen de .....
EN EL AMBITO RURAL
1. DONDE LA PRODUCCION.
2. ES MAYORMENTE:
AGROPECUARIA
En el ámbito rural, donde la producción
es mayoritariamente agropecuaria
y la pobla-.
--------------
DESARROLLO ECONOMICO :
1. LOCAL.
2. DESCENTRALIZACION.
Desarrollo económico local y descentralización en ... - Cepal
https://repositorio.cepal.org › bitstream › handle › S2001704_es
by NU CEPAL - 2001
Proyecto Regional de Desarrollo Económico Local y Descentralización ..... recursos humanos, avanzando de ese modo en la adecuación territorial de su
DIVERSIFICACIO PRODUCTIVA
1. EN TORNO A LA CAPACIDAD.
...... diversificación productiva en torno a la actividad 2.
2.AGROPECAURIA.
agropecuaria constituye un rasgo.
-----------
DESARROLLO ECONOMICO: LOCAL.
-----------
desarrollo económico local - Cepal
https://www.cepal.org › sites › files › guia_herramientas_municipales_demuca
Sep 27, 2002 - 2.4
FORMULACION DEL PLAN DE DESARROLLO
ECONOMICO LOCAL
Formulación del plan de desarrollo económico local (PDEL) . ......
REGIONAL DE:
1. AUTORIDADES.
2. FUNCIONARIOS
MUNICIPALES.
Regional de Autoridades y Funcionarios Municipales por el Desarrollo Económico Local. ....
2. QUE SE VAYA ALCANZANDO EL :
DESARROLLO HUMANO SOSTENIBLE...
que se vaya alcanzando el desarrollo humano soste- nible.” (Rojas, 2005) ......
TODO OFICIO DE LA LOCALIDAD:
1. AGROINDUSTRIA.
2.AGROPECUARIA.
3. TURISMO.
“oficio” de la localidad (agroindustria, agropecuario, turismo etc.) ...
-------
LA BIBLIOTECA COMUNICARIA EN LAS
ESTRATEGIAS DE: MOTIVACION A LA
LECTURA : CIENTIFICO-TECNOLOGICA
O EN CIENCIAS TICs, accesible para ninos
y ninas, de:
1. DISTINTAS EDADES,
2.:DIFERENTES NIVELES DE:
DIVERSIDAD FUNCIONAL
O DISCAPACIDAD.
Gestión efectiva del desarrollo económico local - Biblioteca ...
biblioteca.clacso.edu.ar › Peru › desco › pdf_871
Texto 6
EL ROL DE LAS MUNICIPALIDADES EN:
DESARROLLO ECONOMICO LOCAL...
El rol de las municipalidades en el Desarrollo Económico Local ... económicos, humanos, institucionales) de desarrollo existente en el territorio conduce ...... planes de desarrollo de nivel regional y local, que garanticen la estabilidad ......
AGROPECUARIA:
EN LA ACTUALIDAD AMENAZADA...
agropecuaria, que en la actualidad
se ve amenazada por el proceso de ...
----------
DESARROLLO ECONOMICO: LOCAL.
---------
[PDF]Desarrollo Económico Local:
www.repo.funde.org › APD-92-I
Translate this page
by A Enríquez Villacorta - 2005 -
En primer lugar, el desarrollo económico local se refiere al impulso de procesos de ...
EL MEJORAMIENTO DE LOS:
RECURSOS HUMANOS, EN EL
TERRITORIO...
-------------
El mejoramiento de los recursos humanos del territorio. • El impulso .... diferentes municipios, de manera que la escala micro regional o regional permitan ...
AGROPECUARIOS O DE SERVICIOS
SINO AL CONJUNTO DE LA ECONOMIA:
REGIONAL
agropecuarias o de servicios, sino al conjunto de la economía territorial, no ...
---------------
PROVINCIA : SAN JUAN DE LA MAGUANA.
MINISTERIO DOMINICANO:
ECONOMIA, PLANIFICACOIN, DESARROLLO
SAN JUAN - MEPyD
economia.gob.do › planificacion › planes-para-desarrollo
Plan para el desarrollo económico
DISENO...
local de la provincia San Juan. Diseño y .... Nivel de pobreza y desarrollo humano en la provincia San Juan . ......
EL CLUSTER AGROPECUARIO, SAN JUAN
DE LA MAGUANA...
El clúster agropecuario mantiene una participación provincial
PROMEDIO DE:
33.01% DEL EMPLEO...
promedio de 33.91% del em-.
----------------
SOURCE:
MEPyD
PLAN DESARROLLO ECONOMICO LOCAL.
Plan para el desarrollo económico local de la ... - MEPyD
economia.gob.do › planes-para-desarrollo › samana
Colección Planes de Desarrollo Económico Provincial No. 7. Plan para ....
NIVEL DE POBREZA & DESARROLLO
Nivel de pobreza y desarrollo humano en la
PROVINCIA : SAMANA
provincia Samaná . ......
AGROPECAURIO ES DE:
1%
agropecuario es de 1%,
por lo que resulta de suma
importancia promover estudios que permitan.
-------
SELECCION DE ESTRATEGIAS PARA:
DESARROLLO REGIONAL.
Capítulo 4. Selección de estrategias para el desarrollo regional
https://www.oas.org › dsd › publications › Unit
4.3 Estrategia orientada al desarrollo económico regional ...
ORIENTAR LA EDUCACION
HACIA LA FORMACION DE :
RECURSOS HUMANOS,
REQUERIDOS PARA:
DESARROLLO NACIONAL.
Orientar la educación hacia la formación de los recursos humanos requeridos por el desarrollo nacional, para lo cual deberá ...
ORIENTAR EL CRECIMIENTO:
Y DESARROLLO DE ACTIVIDADES
1. AGROPECUARIAS.
2. FORESTALES.
Orientar el crecimiento y desarrollo
de las actividades agropecuarias forestales, .... Contar con locales escolares adecuados. Tanto los ...
----
PROCESOS DE DESARROLLO :
ECONOMICO
ALTERNATIVO:
1. LOCAL.
2. REGIONAL.
Procesos de desarrollo económico
alternativo, local y regional ...
centroderecursos.alboan.org › ebooks › 8.-procesos_de...
Procesos de desarrollo económico alternativo, local y regional. Una apuesta ....
DESARROLLO Y SU APUESTA ES POR:
1. DESARROLLO HUMANO.
2. LOCAL.
desarrollo y su apuesta por el desarrollo humano local, así como hablar de una .....
LA NATURALEZA:
INTIMAMENTE RELACIONADA CON:
ACTIVIDAD AGROPECUARIA.
la naturaleza, y está íntimamente relacionada con la actividad agropecuaria..
----
PLAN ESTRATEGICO DE DESARROLLO
AGROPECUARIO DEL NORTE DE LA PAZ.
-----------
Plan Estratecico de Desarrollo Agropecuario Del Norte de la Paz
https://books.google.com.do › books - Translate this page
Desarrollo Local y Regional Hace referencia a un territorio determinado, con sus ... de Desarrollo Económico, Desarrollo Humano de Desarrollo Ambiental.
---------
CUALES MYPIMES, concurren en una :
COMUNIDAD DE DESARROLLO SOCIAL
& ECONOMICO, INTEGRALES, A NIVEL:
RURAL, en la economia naranja o en la
economia creativa, en cualquier parte del
mundo?
AQUI ESTAN:
EN ESPANOL, PARA QUE:
NADIE ALEGUE,IGNORANCIA...
-----
LA PSICOLOGIA INFANTIL...
1. ES UNA CIENCIA EXPERIMENTAL.
1.1. SUS LABORATORIOS SON:
LA BIOGRAFIA DEL NINO...
1. TODO LO QUE HACE TODOS LOS DIAS...
DESDE QUE SE DESPIERTA HASTA QUE:
SE DUERME.
1.1. EN SU CASA.
1.2. EN LA ESCUELA.
1.3. EN EL AULA.
1.4. EN LAS AREAS DE JUEGO:
EN EL RECREO.
1.5. EN LAS INTERACCIONES CON:
NINOS & NINAS DE SU EDAD...
DE SU MISMO CURSO...
EN LAS INTERACCIONES CON NINOS
& NINAS DE SU EDAD:
EN DISTINTOS CURSOS...
LA IDEA DEL GOBIERNO DOMINICANO
DE LOS ULTIMOS ANOS:
ENCERRAR EN AULAS,
ENCARRAR EN TALLERES,
ENCERRAR EN LABORATORIOS...
A TODOS LOS NINOS & NINAS: POBRES
DOMINICANOS...
1. DE LA CIUDAD.
2. DEL CAMPO...
ES LA CURA DEFINITIVA A LA :
CRIMINALIDAD CALLEJERA FUTURA.
AL SICARIATO FUTURO..
A LOS ATRACADORES FUTUROS...
PORQUE DE NADA DE ESO:
LE HABLARAN EN LAS AULAS LOS MAESTROS...
TODAS ESAS MALAS COSTUMBRES SE
AQUIEREN :
1. SI NO LOS ESCOLARIZAN.
2. DE 8 DE LA MANANA A 4 DE LA TARDE...
DE LUNES A VIERNES...
-----------
LA TANDA EXTENDIDA ...
HA SIDO EL MEJOR INVENTO DE UN
PRESIDENTE DOMINICANO, desde el
ano: 1492 hasta el dia de hoy...
PARA TODAS LAS MAMAS MILLENNIALS
POBRES DOMINICANAS, del campo & de
la ciudad.
PARA TODOS LOS NINOS & NINAS:
POBRES, DOMINICANOS, del campo y de
la ciudad...
1. PARA APRENDER : UN OFICIO.
2. LUCRATIVO, DIGNO, LIBRE: EN LA ESCUELA.
3. CON LAS HERRAMIENTAS DE LAS:
CIENCIAS TICs, de este tiempo, camino
a la cuarta revolucion industrial o industria
4.0..
EN LA ECONOMIA DEL CONOCIMIENTO
QUE LE FACILITA:
LA REPUBLICA DOMINICANA DIGITAL:
EDUCACIOIN...
1. PARA QUE NADIE TENGA EXCUSAS
EN EL FUTURO...
2030,
2060,
2090...
DE QUE YO ME HICE DELINCUENTE:
POR HAMBRE...
PORQUE NO ME ENSENARON NADA
PRODUCTIVO: PARA GANAR DINERO,
EN MIS ANOS, INFANTILES DOMINICANOS,
EN MIS ANOS ESCOLARES DOMINICANOS...
--------
CUAL ES LA MORALEJA?
ZAPATERO... A TU ZAPATO!
en materia de:
ECONOMIA NARANJA!
ECONOMIA CREATIVA, EN LA :
NACION & EN LA REPUBLICA DOMINICANA...
EN LOS AGRO-NEGOCIOS DOMINICANOS...
EN LA AGRO-INDUSTRIA EXPORTADORA
DOMINICANA.
EN LA INDUSTRIA EXPORTADORA DOMINICANA.
EN LA CULTURA AUDIOVISUAL DOMINICANA...
EN LA RADIO MUSICAL DOMINICANA.
EN LA LOCUCION DOMINICANA.
EN EL ARTE DEL DJ DOMINICANO.
EN LAS CIENCIAS TICs DOMINICANAS.
EN LOS ACTORES & ACTRICES DOMINICANOS
BAJO EL METODO DE:
KONSTANTIN STANISLAVSKI
PARA :
1. RADIO.
2. TELEVISION.
3. TEATRO.
4. CINE.
5. INTERNET...
--------
EN EL INSTITUTO EVANGELICO, INC.
DE SANTIAGO DE LOS CABALLEROS,
SON : desde el ano 1927, HACE CASI 100 ANOS...
1. CREYENTES.
2. NO ATEOS.
3. PROTESTANTES.
PERO DE LA DENOMINACION RELIGIOSA:
MAS RACIONAL ENTRE LOS PROTESTANTES:
IGLESIA METODISTA LIBRE:
1. SE BASAN EN EL ALGEBRA.
2. EN LAS MATEMATICAS.
3. EN LOS LABORATORIOS DE:
FISICA.
4. DE QUIMICA.
5. DE BIOLOGIA.
6. DE ANATOMIA.
7 DE GEOGRAFIA.
8. DE ECONOMIA POLITICA...
Porque?
PORQUE LOS MISIONEROS O PEREGRINOS
O PREDICADORES EVANGELICOS :
METODISTAS LIBRES, emigraron desde:
LOS ESTADOS UNIDOS DE AMERICA,
CON UN CURRICULUM 100% CENTRADO
EN LA PRACTICA DE:
LAS CIENCIAS BASICAS & SUS APLICACIONES
AL MUNDO, REAL:
1. AL MUNDO DEL TRABAJO PRODUCTIVO DE
RIQUEZA.
2. AL MUNDO PRODUCTIVO DE LA :
AGRICULTURA.
3. AL MUNDO PRODUCTIVO DE LA :
GANADERIA...
4. A LA PRODUCCION DE COMIDA:
DOMINICANA, EN EL VALLE DEL CIBAO...
EN SUS 14 PROVINCIAS...
1927,
1937,
1947,
1957,
1967,
1977,
1987,
1997,
2007,
2017,
2027...
100 ANOS DE SERVICIOS A LA PATRIA
DOMINICANA...
100 ANOS DE SERVICIOS AL NACIONALISMO
DOMINICANO...
100 ANOS DE SERVICIOS AL PATRIOTISMO:
JUANPABLODUARTIANO, DESDE :
1. LAS CIENCIAS DEL APRENDIZAJE.
2. LAS CIENCIAS DEL DESCUBRIMIENTO:
PRACTICO EN SUS LABORATORIOS...
3. CIENCIAS DEL DEPORTE.
4. CIENCIAS DEL OCIO...
5. CIENCIAS DE LA EXCELENCIA:
EN CIENCIAS PAIDOLOGICAS DE LA
NACION & DE LA REPUBLICA DOMINICANA.
6. 100 ANOS DE: SELF-DIRECTED LEARNING.
7. 100 ANOS DE: METODO CIENTIFICO
CARTESIANO...
8. 100 ANOS DE CANTO CORAL.
9. 100 ANOS DE TEATRO ESCOLAR.
10.100 ANOS DE PUBLICACIONES,
SONADAS, EDITADAS, CONCEBIDAS
POR ESCOLARES DE TODOS LOS CURSOS...
-----------
EVANGELICOS, NO FANATICOS...
NI ESTUPIDOS...
SABEN QUE:
LA CIENCIA HUMANA ES LA UNICA
QUE RESUELVE PROBLEMAS EN EL
MUNDO REAL:
EN LA ECONOMIA.
CREEN EN DIOS & CREEN EN LA CIENCIA
HUMANA...
POR ESO SIGUEN UNA VARIANTE DEL
PROTESTANTISMO, QUE:
1. NO NIEGA LA IMAGINACION HUMANA.
2. NO NIEGA LA INVESTIGACION HUMANA.
3. NO NIEGA EL METODO CIENTIFICO.
4. NO NIEGA LA INNOVACION.
5. NO NIEGA LOS LABORATORIOS.
6. NO NIEGA LA : ECONOMIA COMO
CIENCIA EXACTA.
7. NO NIEGA EL VALOR DE LA :
EDUCACION INFANTIL MULTILINGUE...
8. NO NIEGA EL VALOR DE LAS CIENCIAS:
DEL DEPORTE.
9. NO NIEGA EL VALOR DE LAS :
CIENCIAS DEL OCIO.
10. NO NIEGA EL VALOR DE LAS
CIENCIAS NATURALES, PARA LA
PRODUCCION DE COMIDA, EN
1. LA ECONOMIA AGROPECUARIA
DOMINICANA.
2. EN LA ECONOMIA DE LAS FINCAS
DOMINICANAS.
3. EN LA ECONOMIA DE LAS GANADERIAS
DOMINICANAS...
PORQUE TODOS TENEMOS QUE COMER:
1. TODOS LOS DIAS...
2. 3 VECES AL DIA O MAS...
--------
1.QUIEN FUE EL MATEMATICO:
RENE DESCARTES?
https://www.biography.com/scholar/rene-descartes
2.CUAL ES SU ACTUALIDAD EN EL
SIGLO XXI?
----------
RENE DESCARTES ...
HIZO COMO CIENTIFICO,
LO QUE TENIA QUE HACER:
ENTRE LOS ANOS:
1596-1650.
----------------
FUE FILOSOFO, PERO MAS QUE TODO:
MATEMATICO.
--------
René Descartes Biography
Mathematician (1596–1650)
UPDATED:APR 16, 2019ORIGINAL:OCT 14, 2014
Philosopher and mathematician René Descartes
COMO PENSADOR ORIGINAL:
FUNDO LA FILOSOFIA MODERNA.
COGITO ERGO SUM.
PIENSO LUEGO, EXISTO...
is regarded as the father of modern philosophy for defining a starting point for existence, “I think; therefore I am.”
RENE DESCARTES...
NACIO DE UNA MADRE:
HETEROSEXUAL...
31 DE MARZO, 1596.
----------
Synopsis
René Descartes was born on March 31, 1596,
EN LA HAYE , TOURAINE,
FRANCIA...
in La Haye en Touraine, France.
DESDE NINO:
FUE INMENSAMENTE, EDUCADO...
He was extensively educated,
LO METIERON DE CABEZA, CON
MANO DE HIERRO, SU PAPA Y SU
MAMA:
EN EL COLEGIO JESUITA,
DESDE QUE CUMPLIO LOS 8
ANOS DE EDAD...
first at a Jesuit college at age 8,
ADENTRO DE ESE COLEGIO :
1. APRENDIO.
2. LEYES.
3. CIENCIAS JURIDICAS.
4. GRADUANDOSE A LOS :
22 ANOS DE EDAD...
then earning a law degree at 22,
PERO UNO DE SUS PROFESORES,
ENTRE LA :
1. ESCUELA.
2. LA UNIVERSIDAD.
but an influential teacher set him
ORIENTO SUS TALENTOS &
SUS VOCACIONES...
AL USO COMBINADO DE:
1. MATEMATICAS.
2. LOGICA,
en el proceso de INTELECCION &
COMPRENSION DEL MUNDO DE:
LA NATURALEZA...
(EL PRIMER PLANO DE LA:
REALIDAD)
1. NATURALEZA.
2. PENSAMIENTO.
3. SOCIEDAD.
4. ECONOMIA.
on a course to apply mathematics and logic to understanding the natural world.
SU APROXIMACION DERIVO DE LA:
1. EXPERIENCIA CONTEMPLATIVA.
2. DE LA NATURALEZA DE LA EXISTENCIA.
PERO NO ESTABA LOCO, el buen :
RENE DESCARTES, sus observaciones,
LAS CONDUJO :
HACIA EL CONOCIMIENTO,
HACIA LA ECONOMIA NARANJA,
HACIA LA ECONOMIA CREATIVA...
EL CONOCIMIENTO EN SU INMANENCIA...
This approach incorporated the contemplation of the nature of existence and of knowledge itself, hence his most famous observation, “I think; therefore I am.”
INFANCIA DE RENE DESCARTES
(1596-1616)
Early Life
Philosopher René Descartes was born on March 31, 1596, in La Haye en Touraine,
1. UNA PEQUENA CIUDAD :
EN EL CORAZON DE FRANCIA.
a small town in central France,
which has since been renamed
EL PUEBLECITO FUE RE-NOMBRADO:
EN HONOR A EL, SU HIJO MAS :
DISTINGUIDO...
after him to honor its most famous son.
FUE EL HIJO MENOR .. DE UNA FAMILIA:
FRANCESA.
TUVO OTROS : 2 HERMANOS.
He was the youngest of three children,
QUEDO HUERFANO ... DE MADRE...
and his mother, Jeanne Brochard,
CUANDO TENIA UN SOLO ANO DE VIDA...
died within his first year of life.
SU PAPA...
ERA REGIDOR,
EN EL CONSEJO MUNICIPAL DE:
AQUEL PUEBLECITO...
His father, Joachim, a council member in the provincial parliament,
COMO ERA HOMBRE
-& POLITICO PROFESIONAL-
LO MANDO A EDUCAR CON SU:
ABUELA, ALGO QUE HACEMOS,
TAMBIEN EN REPUBLICA DOMINICANA:
1. HOMBRES VIUDOS.
2. HOMBRES DIVORCIADOS.
A CASA DE SU ABUELA MATERNA:
1. PARA QUE SU ABUELA: LO CRIARA...
2. Y EL PODER SEGUIR ACTIVO:
2.1.EN SU VIDA POLITICA.
2.2.SU PROFESION...
sent the children to live with their maternal grandmother,
PERO NADIE POR FAMOSO O OCUPADO
QUE ESTE EN LA VIDA:
QUIERE ECHARLE LA CARGA DE LA
CRIANZA DE SUS NINOS & NINAS:
A LOS ABUELOS, POR POBRE QUE SEA...
O POR POLITICO QUE SEA...
1. UNO QUIERE CRIAR A SUS HIJOS
E HIJAS.
2. CON LOS VALORES, QUE UNO HA:
HEREDADO DE SUS PADRES, ABUELOS,
TIOS...
3. PERO PARA QUE TENGAN EXITO;
ECONOMICO, EN EL FUTURO, EN LA
VIDA...
3.1. ESCOLAR.
3.2. ESTUDIANTIL
3.3. UNIVERSITARIA.
CUANDO RECOGIO SU PAPA A SU NINO?
1. TAN PRONTO VENCIO EL LUTO DE:
LA VIUDEDAD.
2. TAN PRONTO SE VOLVIO A CASAR...
POCOS ANOS DESPUES...
where they remained even after he remarried a few years later.
PERO CUAL ERA LA PREOCUPACION:
RPIORITARIA DE SU PAPA?
1. METERLO EN UNA ESCUELA INFANTIL
DE EXCELENCIA, DE CALIDAD EN :
1.1. CIENCIAS DEL APRENDIZAJE.
1.2. EN CIENCIAS PAIDOLOGICAS.
NADIE QUIERE QUE UN MAESTRO
O MAESTRA:
1. INSULTE A SU HIJO O HIJA.
2. LO ACOMPLEJE.
3. LE DANE LA AUTO-ESTIMA...
But he was very concerned with good education and sent René, at age 8,
QUIEN GARANTIZABA ESOS ESTANDARES
MUNDIALES DE EXCELENCIA, EN FRANCIA
& EN REPUBLICA DOMINICANA?
1.LA PAIDOLOGIA JESUITA, QUE FORMA:
CIENTIFICOS.
2.NINOS & NINAS: CIENTIFICOS.
LA ESCUELA BUENA, DE EXCELENCIA:
QUEDABA LEJOS...
PERO SE MONTO EN SU CABALLO CON
SU MUCHACHITO...
Y CABALGO HASTA ALLI...
MUCHAS MILLAS, MUCHAS MILLAS..
HASTA LLEGAR A LA ESCUELA DE :
1. CALIDAD.
2. DE EXCELENCIA.
METIO AL MUCHACHITO ALLI:
1. DE CABEZA.
2. CON MANO DE HIERRO...
3. AUNQUE LLORARA...
(LE ESTABA SALVANDO LA VIDA:
REGALANDOLE UN:
FUTURO EN LA ECONOMIA)
LO METIO 7 ANOS CON LOS :
JESUITAS....
to boarding school at the Jesuit college of Henri IV in La Flèche, several miles to the north, for seven years.
DE INFANCIA, DE NINO:
DESCARTES, DESDE EL PRINCIPIO:
FUE BUEN ALUMNO...
1. LA ESCUELA ERA: RIGUROSA.
2. A LA ESCUELA NO LE IMPORTABA:
QUE EN ESOS 7 ANOS, SE ENFERMARA...
LA ESCUELA: NO COGIA CORTES.
LA ESCUELA: NO ACEPTABA NONERIAS.
LA ESCUELA NO : ACEPTABA CUENTOS.
LA ESCUELA NO : ACEPTABA MALCRIADEZAS...
DE NINO ...
1. HIJO DE POLITICO FAMOSO, en su pueblecito.
2. HIJO DE REGIDOR DEL AYUNTAMIENTO, en
su pueblecito, en el corazon de FRANCIA:
ESE NINO SE LE ENTREGO A LA ESCUELA
JESUITA, PARA SER EDUCADO...
Y LOS PADRES JESUITAS,
1.NO DESCANSARIAN
2.POR AMOR AL NINO...
3.HASTA LOGRARLO...
Descartes was a good student, although it is thought that he might have been sickly,
CUAL ERA EL CURRICULUM & HORARIO
EDUCATIVO, SIN ELECTRICIDAD, IMAGINESE?
since he didn’t have to abide by the school’s
1. RIGOR.
2. VIDA ESCOLAR HASTA:
LA MEDIANOCHE...
rigorous schedule and was instead allowed to rest in bed until midmorning.
QUE LE ENSENARON LOS CURAS
JESUITAS A RENE DESCARTES EN
LOS PRIMEROS 7 ANOS DE :
ESCOLARIZACION?
1. RETORICA CLASICA.
2. LOGICA FORMAL.
3. LAS ARTES DE LAS:
MATEMATICAS.
The subjects he studied, such as rhetoric and logic and the “mathematical arts,”
PERO NO TODO ERA ABURRIDO:
HABIA ALEGRIA, EN EL CUADRIVIUM
1. LA MUSICA.
2. LA ASTRONOMIA.
which included music and astronomy,
PERO NO ERA PARA SER ARTISTA
QUE LO ESTABAN EDUCANDO...
SINO PARA SER MATEMATICO...
POR TANTO EL CURRICULUM,
incluia:
1. METAFISICA.
2. FILOSOFIA NATURAL.
3. ETICA.
as well as metaphysics, natural philosophy and ethics,
LA MATERIA PRIMA EN LA INFANCIA, PARA:
1. DE ADULTO PODER DEDICARSE A LA :
PROFESION DE FILOSOFO.
equipped him well for his future as a philosopher.
LUEGO EN 4 ANOS:
SE HIZO CIENTIFICO DE LAS CIENCIAS
JURIDICAS...
PERO EN LA UNIVERSIDAD DE:
POITIERS.
So did spending the next four years earning a baccalaureate in law at the University of Poitiers.
ALGUNOS ACADEMICOS & BIOGRAFOS:
SENALAN QUE PROBABLEMENTE, TUVO
PROBLEMAS NERVIOSOS (PSIQUIATRICOS)
EN SUS ANOS DE:
ESTUDIANTE UNIVERSITARIO.
Some scholars speculate that he may have had a nervous breakdown during this time.
PERO COMO DICE LA DOCTORA
PAULA KROEBER: DESCASTER NACIO...
CON UN CEREBRO COMPLEJO, DE
SELVA TROPICAL...
SIENDO YA ABOGADO & MATEMATICO...
VOLVIO A LA UNIVERSIDAD:
EL PRIMER INDICADOR DE QUE NO QUERIA
SER UN MEDIOCRE...
1. SE HIZO TEOLOGO.
2. SE HIZO MEDICO.
ERA UN HOMBRE JOVEN, igual a todos
los jovenes del mundo nacidos en 1596,
SOLO QUE ESTE TENIA:
4 TITULOS UNIVERSITARIOS.
4. ESPECIALIDADES...
Descartes later added theology and medicine to his studies.
But he eschewed all this, “resolving to seek no knowledge other than that of which could be found in myself or else in the great book of the world,”
4 CUATRO ESPECIALIDADES CIENTIFICAS,
NO A LOS 12 NI A LOS 20 ANOS DE EDAD:
1. SE SIENTA EN UNA SILLA.
2. SE SIENTA EN UN ESCRITORIO.
Y REDACTA:
EL DISCURSO DEL METODO:
1. COMO CONDUCICON RACIONAL.
2.PARA QUIEN ANDA BUSCANDO LA:
VERDAD.
3. EN LAS CIENCIAS.
QUE EDAD TENIA ESTE POLIMATA, EN
EL ANO: 1637, SI HABIA NACIDO EN
1597?
ESTE MUCHACHON TENIA :
30 ANOS DE EDAD.
he wrote much later in Discourse on the Method of Rightly Conducting the Reason and Seeking Truth in the Sciences, published in 1637.
QUE HIZO?
1. LO QUE HACEN TODOS LOS PATRIOTAS
DEL MUNDO.
2. LO QUE HACEN TODOS LOS NACIONALISTAS
DEL MUNDO...
A.SE ENGANCHO, AL EJERCITO DE SU:
PAIS.....
B. SE JUGO LA VIDA :
EN LOS CAMPOS DE BATALLA.
C. POR LA FELICIDAD & LA LIBERTAD
DE LOS NINOS & NINAS, DEL FUTURO:
DE SU PAIS...
PARA CONSTRUIR LA PAZ & LA ECONOMIA
FUTURA DE SU PAIS...
COMO:
JUAN PABLO DUARTE & DIEZ.
COMO GENERAL PEDRO SANTANA,
COMO GREGORIO LUPERON...
So he traveled, joined the army for a brief time,
PERO LO SUYO NO ERAN LAS ARMAS:
SINO LA FILOSOFIA & LAS MATEMATICAS...
saw some battles and was introduced to
DE TODAS ESAS CORRERIAS MILITARES,
BATALLAS & SANGRE:
DESCARTES SACO EL LADO:
POSITIVO:
1. LOGRO HACER UN AMIGO.
2. ALGUIEN QUE HABLARA SU :
MISMO IDIOMA.
3. EL LENGUAJE SISTEMATICO DE:
LAS CIENCIAS.
1. CONOCIO A ISAAC BEECKMAN
1.1. DE PROFESION: FILOSOFO.
1.2. DE PROFESION: CIENTIFICO.
Dutch scientist and philosopher Isaac Beeckman,
PERO NO SE PUSO DE ARROGANTE, NI
DE :
1. PEQUENO -BURGUES.
2. DE SOBERBIO.
3. DICIENDO:
YO SOY HIJO DE UN REGIDOR.
YO TENGO 4 TITULOS UNIVERSITARIOS.
SE DIO CUENTA DE QUE ARRIBA:
EN EUROPA DEL CIENTRO Y DEL NORTE,
LOS JUDIOS, HABIAN HECHO AVANZAR
LAS CIENCIAS DESDE SU EXPULSION
DE ESPANA EN 1492...
SE PUSO:
1.HUMILDEMENTE DE ALUMNO...
2. DE ISAAC BECKMAN...
QUIEN:
1. CON SUS CONOCIMIENTOS:
2.INFLUYO PARA SIEMPRE:
EN SU VIDA...
Pwho would become for Descartes a very influential teacher.
PERO,
PARA SER UN PENSADOR UNIVERSITARIO;
INNOOVADOR:
COMO DR. FACUNDO MANES,
QUE INICIO
-SU VIDA CIENTIFICA-
EN SEGUNDO ANO DE:
MEDICINA, EN ARGENTINA...
RENE DESCARTES INICIA AL FINALIZAR
LA CARRERA EN LA:
UNIVERSIDAD DE POITIERS...
12 MESES ANTES DE GRADUARSE...
year after graduating from Poitiers,
HACIA DONDE SE;
1. DIRIGIO SU PENSAMIENTO
2.Y SU:PROYECTO DE
INVESTIGACION LONGITUDINAL?
EN TRES LINEAS DE INVESTIGACION:
Descartes credited a series of three very powerful dreams or visions with determining the course of his study for the rest of his life.
1. FUNDAR LA FILOSOFIA MODERNA
O CONTEMPORANEA.
Becoming the Father of Modern Philosophy.
Descartes is considered by many to be the
father of modern philosophy,
1.BECAUSE HIS IDEAS...
because his ideas
2.DEPARTED WIDELY
2.1.FROM CURRENT
2.2.UNDERSTANDING
2.3.IN THE EARLY: 17 TH CENTURY.
departed widely from current understanding in the early 17th century,
3. WHICH WAS MORE :
FEELING-BASED.
which was more feeling-based. While elements of his philosophy weren’t completely new,
HIS APPROACH TO THEM WAS.
his approach to them was.
Descartes believed in basically:
1. clearing everything off the table,
2.all preconceived and
3. inherited notions,
4.and starting fresh,
5.putting back one by one
THE THINGS THAT WERE CERTAIN
the things that were certain,
which for him began with the statement “I exist.”
From this sprang his most famous quote:
“I think; therefore I am.”
Since Descartes believed that all truths
WERE ULTIMATELY LINKED...
were ultimately linked, he sought to
UNCOVER...
THE MEANING
OR THE NATURAL WORLD
uncover the meanin
No comments:
Post a Comment